BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday 25 September 2011

Sedih, hati tersentap...

arini hati aku btl2 tsentap...sedih pedih...panas dibuatnye...

smlm aku de makeup job dr ARS...aku buat keje ni pun atas dasar mghiburkn hati aku...bkn tu saje, malah dpt jgk la aku menampung kehidupan aku 2 beranak...kalau nk harapkn gaji, mmg x cukup...nk byr duit umah, kete, skolah anak...ah, mcm2 lg la...blk makeup dh kul 12tgh mlm...customer nikah n sanding hr jumaat smlm...tpaksa la aku amik cuti smata2 nk kn wet dn jgk aku minat bidang keje yg aku wat ni...sdkit sbyk dpt jugak mghiburkan hati aku ni...

kbtln pulak hari berikutnye di kawasan apartment aku mmg perancangan nk diadakan sambutan rumah terbuka, tu pun last minit perancangan di aturkan tanpa masa yg mcukupi dan budget yg lgsg xde....huuu aku x brani nk bkata ape...dn kbtulan pulak aku adalah setiausaha, KRT di kawasan apartment, tu pun bkn aku yg thegeh dan hadap sangat dgn jawatan tu...tp mereka yg memilih tu yg beriya2 nk aku memegang jawatan tersebut disebabkan semua yg lain lelaki, diaorg nk kaum wanita memegang jawatan tersebut...aku nk mganguk tidak, mngiyakan pun tidak...tp aku ckp aku mmg x bleh nk pegang jawatan tu...tp sbb diaorg ckp, kita akan saling bantu mbantu...aku pun just relakanlah..dgn niat hati, mgkn aku patut myumbangkn tenaga...


dpendekkn citer, hr ni hr yg dtunggu dimana semua yg tlibat turun padang utk gotong royong memasak...aku mmg x minat nk tolong msk2 ni...mmg aku x minat...lgpun kesihatan aku mmg x mgizinkan utk aku memenatkan badan aku apetah lg nk angkat2 brg2 yg berat...angkat 2 file nipis, turun naik tangga kt opis pun, dh wat aku BLEADING dan sakit yg hampir buat aku sparuh mati...tp semua org x tau...betapa kesakitan tu aku sorang yg tanggung...kaki kanan yg sakit 5 tahun dulu masih lg terasa...adakala akn mbengkak sendiri kalau tlalu byk bjln...aku pun x tau nape...x pkai heels pun kaki ttp bengkak...huuu ape nk wat...

ms meeting aritu, aku dh bgtau semua, sape yg nk turun padang ms msk2 tu? dh la kakitangn x mcukupi...jgn pulak ade yg merungut bila x ramai yg mbantu...kalau ikut cadangan aku, aku prefer catering yg wat ni semua, sbb kita x perlu tenaga dn sbgnye...tp diaorg yg suka nk gotong royong...aku mmg x suka nk tolong2...bkn mls...tp dgn keadaan ank aku yg lasak, tlari sane sini, tgh dok sibuk dia kang ilang nth ke mane...dh la ank aku sorg...dh tu aku mmg x minat nk dok2 bhgin dapur...dulu ms keje kt a&w, aku mmg x lgsg keje kt bhgn kitchen, bos pun x bg...patutnya semua staff akn merasa buat keje tu, tp aku mmg x dbenarkan...nth aku sndr x pasti...lgpun dulu semput aku tlalu teruk...

patutnya as committee, aku kena turun awl pg sabtu ni, sbb ari jumaat yg patutnya kitaorg ramai2 turun padang, tp ari yg aku cuti, aku de job freelance aku...yg telah dibayar bookingnya sbln sblum tarikh event, xkn aku nk tolak, job tu dtgnye dari org lain...malula aku...pg sabtu tu pulak, aku mmg x larat nk bgun awl lantaran blik lewat mlm sblumnya...aku pk, xpela aku lewat cket, lgpun aku nk amik payment kt ars dulu...skrg2 aku dtg, walaupun lewat sket...

sblum aku smpai, dh btalu2 panggilan telefon dr commttee KRT, btanyakan aku...mmg aku janji akn dtg esok hr nya, cuma aku x leh janji kul brape aku akn smpai, sbb aku pastikan aku akn kpenatan bila de job makeup...lg pulak, bila dh tgk muka my little syg, nk gak peluk dia lama....rindu gak kt dia, rs seharian aku x tatap wajah my little syg...tu yg baring2, lepak2 kt umah mak dulu...

sampai jek aku kt sane....aku btl2 TERSENTAP...aku difirekan BAIK punya...AJK aku bleh sound, apsal lmbat dtg?? aku ckp aku de hal...aku keje...lgpun semua yg diplan x dijangka...bleh plak dia sound aku,,,ooo mcm bom jangka ye, nk kena jangka2...amboi pedas nye bahasa?? pe ingat aku ni xde laki, aku xde lgsg komitmen dgn ank dn family?? ckp x sayang mulut...bkn nk jemput org mkn, malah kena hina dan perli pulak...sikitla punya kuat cara dia sound aku, mcm la aku pekak...xpyhla nk ckp kuat sgt, aku pun de maruah jgk...aku lgsg xde hati nk makan...rs ape yg dihidangkn aku x patut jamah...aku dh agak...tu la pikiran org melayu ni, bila kita x dtg tolong mula nk balas dendam, kalau dh tau nk wat gotong royong tu, dh pandai sgt segalanye, jgn la nk hentam org xnk tolong...dh la kita x cukup tido, letih, blik keje ade keje mnanti kt umah...diaorg lain la...ade bini msk makan diaorg, ade org gosokkn baju daorg...

HATI AKU TRUS TERSENTAP bila diaorg direct sound kt aku...pe diaorg ni ingat slama ni bila aku xde laki, aku mngangkang kt umah x buat pe2?

aku pe lg, tgh hati PANAS trus sms kt semua AJK KRT aku letak jawatan...pe2 yg blaku lepas ni, aku x mahu masuk campur...diaorg ingat aku cuti semata2 nk wat keje yg aku x minat? bila dh penat, nk hentam org pulak....kalau dh tau gotong royong penat, jgn buat planning paksa org lain tolong pulak...aku dh ckp aritu ms meeting....tp semua org nk tunjuk lagak msing2...konon aku la ni kang...bleh buat semua...nahhhh ambik ko, bom jangka yg ko nak tu...ko pun x jangka kan aku leh trus 24jam letak jawatan setiausaha tu...pe korang ingat aku hadap sangat jawatan tu...pegi la...daripada aku melangok meeting tu, baik aku lepak dgn my little syg, ade gak pekdah nye...kasih syg pun selamanya...bleh ke korang bg kasih sayang kt ank korang mcmane aku berikan??? boleh2?

RASA AMAT2 TERHINA dgn perlian tu...dh la 2 keje aku buat utk sara kehidupan...freelance keje tu aku wat hujung minggu, ari biasa aku keje di opis...kkdg tu bila xde job ujung minggu, ms tu la aku abeskan dengan berwindow soping dgn my little syg, xkan nk memerap kt umah jek, boring gak...nk gak gi jenjalan ke, tgk wayang ke...kkdg aku bwk mak aku skali, kesian mak aku...abah aku pun kkdg, huuu...kkdg ade umah, kkdg xde...dh pencen la katekan...asik nk kuar jek...bila aku bwk mak aku, tau lak cr2 mak aku...org LELAKI...biasalah...xde dpn mata, cari2...ade kt dpn mata, mcm x wujud jek isteri...

AKU serik dah nk join pe2 society lps ni...lebih baik aku luangkan ms dgn my little syg...lantak korang la pe korang nk pk ttg aku...korang tau ke kesusahan yg aku alami slami ni? de ke korang kesah?? smpai skrg PERLIAN tu terngiang2 kt ingatan aku nih...mgkn smpai bila2 aku xdpt lupakan....

0 comments: